Background Image

Product ontwerp

design strategie // concept ontwikkeling // vormgeving

design
thinking

“Een designer is een team player, een meedenker en dwarsdenker.”

De wereld verandert snel en de grenzen tussen disciplines vervagen. Product ontwerp is cross-disciplinair; iteratief en intuitief vanuit een brede vakkennis.

Door onze ervaring in Autotechniek, Industrieel Product Ontwerpen, en Autonome Kunst, is de combinatie techniek en emotie er een die onze interesse wekt.
Wij werken internationaal, met name in mobiliteit; smart mobility.

We experimenteren, discussieren, bekritiseren


design strategie
voordat een product idee vorm krijgt, is het belangrijk een duidelijk visie te ontwikkelen; een grondige analyse van de design context.

concept
ontwikkeling
producten die mensen op functioneel en emotioneel niveau raken.

vormgeving
esthetiek - een vorm heeft altijd een betekenis en roept emotie op. Een goede vorm is daarnast ook self-explaining.

design strategie

context // toekomst // visie

Een product strategie begint met het vaststellen van de "design context". Toekomst scenario's van mens en habitat bijvoorbeeld, bepalen de toekomstige product omgeving. Deze stip op de horizon vormt een duidelijke visie/beeld om naartoe te werken.

Uit deze toekomst analyse en marktverkenning volgen product kansen. Is het idee levensvatbaar, waar moet het aan voldoen, en hoe kun je dat versterken? Wat zijn de verantwoorde keuzes, met oog voor de impact op natuur en samenleving?

design strategy 1
design strategy 2

Concept ontwikkeling

techniek en vorm // de gebuiker

De onwikkeling van een idee is een team effort, iteratief, en start vanuit een visie. Tijdens dit proces vormt de designer de link tussen verschillende disciplines.

Iedere samenwerkings situatie vraag een iets andere structurering van dit proces. Het afstemmen van een diversiteit aan invloedsfactoren is cruciaal. Van empathie met de gebruiker en kosten tot de maatschappelijke impact en duurzaamheid.

cityhawk styling
cityhawk styling

look & feel

vormgeving // styling // semiotiek

“Deze vorm past beter bij onze doelgroep.”

Het is belangrijk gebruik, techniek, vorm en betekenis op elkaar te laten aansluiten. Esthetiek is daarbij van groot belang, net als het intuïtief begrijpen van het product (self-explaining). Styling kan je ontwerp beter laten aansluiten bij de gebruiker, het concept helder en sterk communiceren en draagt bij aan een goede product acceptatie.

daarnaast kun je bij ons ook terecht voor :

Sketching
on-the-spot
Tijdens overleg of brainstorm kunnen wij ter plekke ideeen zichtbaar maken, en daarmee beter bespreekbaar te maken.
design visualisatie

Wij zijn zeer ervaren in design visualisatie en kunnen je helpen om je ideeën met overtuiging te delen. > lees meer >
visual storytelling

Je kunt bij ons terecht voor advies en maatwerk voor product presentaties en portfolio's. > lees meer >